Cronica dau dijòus 3 de novembre de 2011
|
Quand legiretz aquela cronica serem mai de 7 miliards sus aquesta terra. Dempuei 1950 la populacion s'es multipliaa per 3. En 1800 èrem 7 còps mens. Vos laisso faire los calculs, mas sembla que la populacion deuriá créisser encara, 80 milions per an, qu'es la moiena dau creis dau monde per lo moment. N'i a qu'anonçan 10 miliards per 2100, d'autres dison que se las femnas fasián un pauc mai de petits, poiriam arrivar a 15 miliards. Aquò s'apèla la fertilitat.
En França aquò marcha ben. Dins lo temps la fertilitat èra de sèis enfants per femna ! Es tombaa a 2,5 a nòstra epòca. Parlem totjorn de moienas per çò qu'aquò fai 1,7 per los país que disem desvelopats o plutueit riches e 4,2 per los país en desvelopament. E qu'es aquí que las femnas francesas, fan fòrt : 2,01. I aguèt encara mai de petits ès nosautres en 2010 qu'en 2009, e sembla qu'aquò deuriá pas baissar d'aqueste an. Aquò es bon per lo país, arrivem a un renovelament naturau de la populacion. E l'imigracion conta gaire dins lo calcul. D'experts venguts dau monde entèir cherchan a conéisser los secrets de las femnas de França que travalhan, fan de petits e venon vièlhas mai que las autras en Euròpa (a egalitat daube las espanhòlas per lo vielhum). En Alemanha una maire que travalha es mau consideraa, se ditz qu'es una mauvèsa maire !
E alentorn de la familha ben de veiaas an chamjat, seguèsse que dins lo mariatge, i a ara 3 PACS per 4 mariatges e disem pas quant duran aquelas unions. Un autre problèma, lo nombre naturau de las naissenças es de 104/106 òmes per 100 femnas, en Inda qu'es 112 òmes, en China 120.Los istorians fan remarcar que las societats onte i a mai d'òmes son pas talament plasentas per viure. E per achabar, un problèma per nosautres ardechés pròches de nòstres petits país : una persona de dos viu en vila e las vilas arrestan pas de créisser e prenon de mai en mai d'importança, dau temps que las campanhas se son vidaas. Sol esper doncas, los joines que fan de petits, fau lhur bailar de travalh, d'escòlas de qualitat, i a 43% de mens de 25 ans dins lo monde, faràn tornar partir nòstres vielhs país.
Lorsque vous lirez cette chronique nous serons plus de 7 milliards sur cette terre. Depuis 1950 la population a été multipliée par 3. En 1800 nous étions 7 fois moins. Je vous laisse faire les calculs, mais il semble que la population devrait croître encore, 80 millions par an c'est la moyenne actuelle de la croissance mondiale. Certains annoncent 10 milliards d'habitants pour 2100, d'autres disent même que si les femmes avaient un peu plus d'enfants nous atteindrions 15 milliards. Ceci s'appelle la fertilité.
Et elle marche bien en France. Autrefois la fertilité était de six enfants par femme ! A notre époque elle est tombée à 2,5. On parle toujours de moyenne car elle est de 1,7 pour les pays que nous appelons développés ou plutôt riches et de 4,2 pour les pays en voie de développement. Et dans ce domaine, avec 2,01, les femmes françaises s'illustrent. Il y eut chez nous encore plus d'enfants en 2010 qu'en 2009 et la tendance n'est toujours pas à la baisse. Tout cela est bon pour le pays car nous arrivons à un renouvellement naturel de la population. Et l'immigration compte assez peu dans le calcul. Des experts du monde entier cherchent à percer le secret des françaises qui travaillent, font des enfants et vieillissent mieux que les autres en Europe (à égalité avec les espagnoles pour le vieillissement). En Allemagne une mère qui travaille est mal considérée, on dit qu'elle est une mauvaise mère !
Dans le domaine de la famille, il y a bien des changements aussi, on compte aujourd'hui 3 PACS pour 4 mariages et ne parlons pas de la durée de ces unions. Un autre problème, le ratio naturel des naissances est de 104/106 hommes pour 100 femmes, en Inde il est de 112 hommes, en Chine de 120.Les historiens font remarquer que les sociétés où les hommes sont trop nombreux ne sont pas très plaisantes à vivre. Enfin un problème sensible, pour nous ardéchois, attachés à nos petits pays : une personne sur deux vit maintenant en ville et les villes n'arrêtent pas de croître prenant de plus en plus d'importance tandis que les campagnes se sont vidées. L' espoir réside donc chez les jeunes qui ont des enfants il faut leur fournir du travail, des écoles de qualité. Il y a 43% de moins de 25 ans dans le monde, c'est eux qui feront repartir nos vieux pays.